Onze werkwijze is gebaseerd op de volgende drie normen:

Binnen dit onderdeel geven wij invulling aan items als het businessplan, de stakeholderanalyse , het concurrentieveld en zaken als de planning en de communicatie. Onze leidende normen hierin zijn:
Binnen dit onderdeel besteden wij aandacht aan de definiëring van generieke en specifieke keurmerkeisen, de huisstijlontwikkeling en het keurmerkcertificaat.
Onze leidende normen hierin zijn:
Binnen dit onderdeel besteden wij nauwkeurig aandacht aan de reeds bestaande juridische kaders en gerelateerde regelgeving, zoals vastgelegd in onder andere CAO’s en overheidspublicaties.
Onze leidende normen hierin zijn:
Binnen dit onderdeel besteden we aandacht aan zowel de positie van de keurmerkeigenaar, alsook die van de keurmerkhouders. Aandachtspunten hierbij zijn: een vooraf gedefinieerde checklist, frequentie-afspraken en de periodiciteit.
Onze leidende normen hierin zijn:
Bij dit laatste onderdeel van de KMNL-keurmerkladder draait het om de uitrol van uw keurmerk. Anders gezegd: het publiek maken van het tot stand gekomen keurmerk.
Onze leidende normen hierin zijn: