De KMNL-keurmerkladder
Trede 1
Binnen dit onderdeel geven wij invulling aan items als het businessplan, de stakeholderanalyse , het concurrentieveld en zaken als de planning en de communicatie. Onze leidende normen hierin zijn:
Trede 2
Binnen dit onderdeel besteden wij aandacht aan de definiëring van generieke en specifieke keurmerkeisen, de huisstijlontwikkeling en het keurmerkcertificaat.
Onze leidende normen hierin zijn:
- Objectiviteit
- Presentatie
- Samenhang
Trede 3
Binnen dit onderdeel besteden wij nauwkeurig aandacht aan de reeds bestaande juridische kaders en gerelateerde regelgeving, zoals vastgelegd in onder andere CAO’s en overheidspublicaties.
Onze leidende normen hierin zijn:
- Verankering
- Borging
- Handhaving
Trede 4
Binnen dit onderdeel besteden we aandacht aan zowel de positie van de keurmerkeigenaar, alsook die van de keurmerkhouders. Aandachtspunten hierbij zijn: een vooraf gedefinieerde checklist, frequentie-afspraken en de periodiciteit.
Onze leidende normen hierin zijn:
- Praktisch
- Eenduidig
- Evenwichtig
Trede 5
Bij dit laatste onderdeel van de KMNL-keurmerkladder draait het om de uitrol van uw keurmerk. Anders gezegd: het publiek maken van het tot stand gekomen keurmerk.
Onze leidende normen hierin zijn:
- Transparant
- Onderscheidend
- Zichtbaar